Uudisepakendite võrdlus

Igal asjal on pakend mis kaalub või võtab mingi ruumi. Televiisor tuleb kastis, tikud tulevad toosis, piim tuleb pakis/kotis. Kõik peavad seda ju loomulikuks, ja nagu hambapasta reklaam meile õpetab – “nemad maksavad”.
Veebipuhul aga tundub, et inimesed ei mõtle pakendi peale. On arusaadav, et ühte tikku viiekilogrammises pakendis ei müü, aga kümnerealise uudise lugemiseks tundub täiesti normaalne megadekaupa ebavajalikku alla laadida. Teeme väikse tabeli:

  Delfi Postimees EPL SLoleht
Esileht 430KB 1.3MB 496KB 1.7MB
Uudisega leht 422KB 1.5MB 371KB 898KB
Tähemärke uudises 527 4083 1102 927
Uudise/Mahu suhe 0.00121 0.00256 0.00289 0.001008

Näib, et epl esineb kõige paremini. Postimehel on ka hea tulemus, aga seda seetõttu, et neil on ka enamasti pikad lood (erinevalt delfist kes vist jääbki praktiseerima kolme-lauselisi-uudiseid), ent samas on postimees ainuke kelle uudise leht on võrreldes esilehega veelgi mahukam. sloleht on kõige mahukama esilehega, samas parandab ta uudise lehega võrreldes kõige paremini andmemahtu.

Üldiselt väsisin ma selle loo kirjutamise ajal ära. Reklaami on nii palju, et see on muutumas ühtlaseks halliks massiks. Kodus käib isegi telereklaami ajal automaatne eiramisrežiimiline ümberlülitumine kui klõpsutada enam ei viitsi. Reklaamipsühholoogid muidugi ajavad oma rida, et alateadlik mõjutamine toimib ka jne jne.. teate – 95% kaupadest mida tarbin on juba harjumuslik, nii et reklaam seda enam ei mõjuta.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: