Kuidas teha parandusettepanekuid

See sobib isegi teemaks laiemale ringile.

Tegelikult ei plaaninud ma seda lugu üldsegi kusagile kirjutada ega rääkida sest see võib tunduda ilkuva nokkimisena, samas on ikka täbarasti ju küll kui nii juhtub.
Kõik sai alguse magistritöö esitamisest instituuti. Ei midagi keerulist, bakas läbi elatud tee, kuigi teises teaduskonnas, ei tohiks ju midagi ootamatut tulla. Sõprade tuttavate kogemusi arvestades sai hommikul tiitelleht veel üle kontrollitud, et pealkirjas vigu ei oleks, juhendaja ja enda nimi peal, pildid sees kõik korras jne. Üks eksemplar välja prinditud jooksin paljundama ja köitma. Kuna esitamise juhend nägi ette, et instituuti peab esitama kolm koopiat, siis mõtlesin ise nii: “bakas pidi ainult ühe kõvade kaantega eksemplari osakonda, ning juhendajale ja oponendile kokkulepitavas vormis (kõva/pehme köide või digitaalne versioon) ise edasi toimetada. Pluss läheb veel üks eksemplar suurde raamatukokku”. Niivisi arutades ja arvutades jõudsingi ma jõudsingi ma tulemuseni 6. Eksole ju kõik õige. Peale köitmist viisin kohe kaks eksemplari juhendaja kätte (üks talle, teine oponendile) ning ka ühe ära suurde raamatukokku. Instituuti jõudes aga sain mööda päid ja jalgu. Esiteks ei oleks ma ise tohtinud viiagi raamatukokku oma tööd, ning oponenti ei oleks ma tohtinud teada ja seda tööd poleks ma tohtinud ka ise mitte edastada. Ehk et kokkuvõttes need kolm tööd mis oli vaja esitada olekski läinud nii, et üks jäänuks kohapeale, teine raamatukokku ning kolmas oponendile. Seega mul kaks koopiat/köitmist liigapalju tehtud. Ei ole mul rahast kahju või midagi, aga ikkagi.. ütlesin siis omast arust hea parandusettepaneku, et tegelikult võiks juhendisse juurde ju märkida mille jaoks need kolm koopiat lähevad, et teised ei eksiks. Järgnes valutult ja kiirelt “ise olen loll” tempel : “see juhend on 15.a nii olnud ja kõik on hakkama saanud. ja nüüd tulete teie….”

Lisa kommentaar

