Re: Esimesed kogemused Windows 8 metro-liidesega

[Gunnar kirjutab oma blogis Windows 8’st. Kommentaar aga tuli päris pikk, panen selle parem oma blogisse]

Mina võrdleks Metrot samasuguse veaga nagu Ubuntu Unity – isegi kui see on hea (?) siis tuleb see muudatus liiga vara, või on välja tuldud liiga kiiresti. Ja see muudatus on liiga radikaalne. Sellepärast näiteks on saanud ka Linux Mint tuule tiibadesse – kasutajale antakse _valik_ ning lisaks kombineeritakse uued võimalused koos vanadega. Kuidas saab teha otsuse, et “start nupp” on vale? Mulle näiteks ei meeldi koguaeg “trükkida” vaid pigem KDE/Win7 lahendus – tihtikasutatavad programmid on “favorites” all.

Mina olen seda 8’t proovinud VirtualBox’is ning tuleb tõdeda, et ma komistasin ainult probleemide otsa. Pisiasjad nagu hiirega programide sulgemine (praegu ainuke teadaolev lahendus Alt+F4), puudulikud GUId (ie tabid, menüü valikud, mitme akna avamine…??), uus UI vaheldumisi vana kasutaja liidesega (notepad). Tükk aega ei suutnud ma leida shutdown võimalust (esimene õnnestumine muideks oli – log out, shutdown). Virtuaalmasinas on väga ebamugav kasutada võimalust “nurk või äär”, sest hiir liigub ühepikslise vale liigutuse korral aknast välja. WIN klahv ei ole lahendus kuna leidub palju klaviatuure kus seda nuppu ei ole, või nagu näiteks mul – kusagil liinil klaviatuur -> synergy -> teine füüsiline masin -> virtualbox süüakse see klahv ära.

Rohkem ei taha halada. Üldiselt tuleks Metrot nimetada mitte OperatsiooniSüsteemiks vaid TahvelArvutiteOperatsiooniSüsteemiks, sest ma ei vaidle vastu – seal (tahvelarvutitel) võib asi mugav olla. Kui Vanu Võimalusi tagasi ei tuua, või ei anta Valikut, jääb ilmselt Win7 viimaseks m$ OS’iks sest paraku forkimine ei ole võimalik.

Kui lahendustest veel rääkida, siis Stardoc on välja lasknud programmi mille abil saab taastada Windows 8 Consumer Preview’s Start menüü funktsionaalsuse (meenutab muideks vägagi Mint’i menüüd 😛 ) ning see on kättesaadav siit http://www.stardock.com/products/start8/. Endiselt küsimus – miks pagana pärast peab sellist põhifunktsionaalsust tekitama mingi kolmanda osapoole tarkvaraga.

Loe ka seda

Lisa kommentaar

