Fotojaht: salaja pildistatud

Väljamaamehed ütlevad sellise pildi kohta küll “street photography” ja ma ise hea meelega nimetaks seda ka nii, või vähemalt kuidagi teistmoodi kui “salaja”, sest see viimane justnagu omaks halba varjundit või mõtet.

Igaljuhul, allolev pilt sai millalgi külmal ajal Tallinnas tehtud. Ma üldiselt ei ole julenud veel tänavatel niisama lihtsalt seisma jääda ja inimesi pildistada, aga küll see ka millalgi tuleb kui rohkem vastavat stiili praktiseerida. Konkreetse pildi puhul läks isegi nii, et kõndisin, vaatasin et oh kui laheda pildi saaks, kõndisin veel mõned sammud “et ega ma ju pildistama ei hakka.. päriselt.. või ikka hakkan?” .. astusin siis need paar sammu tagasi ja “klõps” 😀

IMG_4535_AtHairdressers_s

Vaata ka teiste fotojahtimisi

12 thoughts on “Fotojaht: salaja pildistatud

  1. Täitsa tuttav möttekäik!
    Hea tabamus, ilus hetk, mööduja pilk väljast sisse. Ukseklaas on vahel? See ei saanud ju siis väga pealetykkiv pilditegemine olla…

    Pildistasin ise kunagi bussis (salaja ja sellega oli täitsa tegu, kuna objekt istus lähedal, pöiki yle vahekäigu) raamatut lugevat naist, kui nägin, et ta loeb mu söbra kirjutatud asja – tahtsin söbrale pildi saata, et tal on töesti lugejaid :). See oli mu raskeim salaja pildistamine ja meenus kahjuks alles praegu, kui juba palju lödvemalt salajapildistatud tyyp on yleval.

    • See bussis pildistamine võib keeruliseks osutuda jah – peegel on suur ja kobakas (selle annaks küll ära petta, kui jätta mulje et tunned huvi väljasoleva vastu ja ainult), küll aga teeb ta enamasti päris kuuldava klõpsu. Seebikarbiga oleks see klõpsuprobleem lihtsam lahendada. Ja muidugi aitab kaasa kui on keeratav ekraan – siis saad ja masina rahulikult “puusale asetada” , sihtida ja klõpsusoorituse teha nö möödaminnes 😀

      Küll aga on selge üks – kui on pildistatav moment, ja aparaat on olemas, siis tuleb klõps ära teha.. kui ka ebaõnnestub, küll pärast kustutada jõuab

      • Ehhee, mul ongi siiani seebikarp :). No sygiseks peaks kyll saama uue ja parema, ma loodan…Ongi plaanis Canon pööratava ekraani ja hea tehnilise abi keskuse pärast Tallinnas, kunagi mul oli A80.
        Panin sellesse fj-i yles veel kaks arhiivipilti tänavalt tabatud tyypidest – ka teine pilt on Iraklionist, kolmas meie metroost, kuna kahte kohta korraga ei saa panna, eemaldasin kohasildi.

  2. Misjuures “kaader filmist” mõttega tuleb meelde, et mul on isegi olemas/leitud üks tööahel (workflow) kuda pildist saabki mõnusa filmikaadri ja sellega sai ammu ammu tehtud üks pilt mis pärit seebikarbiaegadest – tehniliselt võttes sai see muidugi üks paras käkk (seda siis kui hakkad detaile vaatama), esmamulje on aga alati kui pilt ette jääb, et oh kui äge see ikkagi välja tuli (uh, kus nüüd sai pirakas lause). Egas muud kui tuleb teema vist uuesti üles soojendada.

    Mis ürituse piltidesse puutub, siis viimasel ajal nagu on ümberkaudsed avaldanud mitmeid kordi arvamust, et mul on ägedad pildid (igast lastega üritused jms), endal on aga alati seuke tunne, et ei tahaks olla ainuke fotograaf sest mine tea, äkki mõnele ei meeldi vms.. ja ühel üritusel kus ka paar teist kaameraga meest paugutasid, oligi pärast tunne, et milleks veel minu pildid kui teised juba nii ägedad tulemused saavutasid. Aga mis seal ikka, muudkui edasi ja edasi.

    • See kaadrivärk on huvitav! Mul tegi söber kunagi kitsasfilmi – tegime lausa lyhikese mängufilmi, kus ma olin peaosas) ja pärast palusin neist kaadreid (must-valged fotod). Väga ägedad pildid olid, peaks sisse skännima, kui yles leiaks. Söber samal ajal lubas need filmid digitaliseerida, telemajas pidi saama head kvaliteedi.
      Aga selle workflow kohta huvitaks rohkem teada saada…

    • Aga mis puutub yritustel pldistamisse…ma kujutan ette, see on yks raskemaid asju. Pressifotograafide rida, vaat see ala vajab töesti head tehnikat, head reaktsiooni ja silma.

    • Lase muidugi sisse skannida ja riputa aga üles.

      töötluse osas, ma pean vaatama kas leian selle netisoleva lingi veel kusagilt üles.

Lisa kommentaar

